Partner serwisu
Drogi i autostrady

OIGD pyta o GDDKiA o drogi w technologii betonowej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
21-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
OIGD pyta o GDDKiA o drogi w technologii betonowej
fot. GDDKiA
Mimo że minął miesiąc od ujawnienia informacji GDDKiA planującej wybudować w nowej perspektywie 856 km dróg w technologii betonowej, zainteresowanie organizacji branżowych tą kwestią nie słabnie. Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa i Polskie Stowarzyszenie Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych wystosowały do GDDKiA pismo z żądaniem udostępnienia informacji dotyczących powodów podjęcia decyzji o wybudowaniu tak dużej liczby kilometrów dróg z betonu.

Tajemnicze decyzje GDDKiA

OIGD i PSWNA wyrażają zaniepokojenie tym, że wybór technologii betonowej na tak wielu odcinkach dróg (5-krotnie więcej w stosunku do perspektywy 2007-2013) nie został poddany pod dyskusję branży budowlanej. Obie organizacje sprzeciwiają się takiemu brakowi przepływu informacji w tej istotnej dla nich kwestii.

Izba i Stowarzyszenie proszą GDDKiA o to, czy decyzja odnośnie długości dróg wykonywanych w technologii betonowej już ostatecznie zapadła. Kolejne pytania dotyczą sposobu wyliczenia oszczędności w kwocie 670 mln zł oraz sposobu wyliczenia oszczędności przy zabiegach utrzymaniowych dróg betonowych.

Wykonawcy polegną na betonie?

Barbara Dzieciuchowicz, p.o. prezesa OIGD i Andrzej Wyszyński, prezes PSWNA zwracają uwagę na to, że decyzja GDDKiA może negatywnie wpłynąć na branżę drogową. „Kondycja firm wykonawczych i tak jest w tej chwili nie najlepsza. Dosprzętowiły się one do realizacji kończącego się właśnie rządowego programu budowy dróg. Tymczasem marże były tak niewielkie, że jakiekolwiek inwestycje w nowe maszyny i urządzenia do technologii betonowej są po prostu niemożliwe” – czytamy w piśmie.

Przedstawiciele organizacji branżowych podkreślają też, że brak dyskusji z branżą przy wyborze technologii budowy dróg może spowodować utratę zaufania do GDDKiA, która jest największym zamawiającym robót drogowych w Polsce.

Liczne niewiadome

Autorzy pisma do GDDKiA zwracają również uwagę na inne istotne kwestie. Chcą dowiedzieć się, czy Generalna Dyrekcja zdaje sobie sprawę z tego, ile firm w Polsce jest w stanie wykonywać nawierzchnie asfaltowe. Co więcej, drogi betonowe są głośniejsze niż te wykonane w technologii asfaltowej, a to stawia pod znakiem zapytania planowane działania mające zmierzać do ograniczenia liczby ekranów akustycznych na polskich drogach.

OIGD i PSWNA zastanawiają się też, dlaczego GDDKiA dąży do równowagi w ilości dróg betonowych w stosunku do asfaltowych, podczas gdy inne kraje europejskie (poza Belgią) ograniczają ilość dróg betonowych. Organizacje przypominają, że w Niemczech występowały problemy jakościowe na autostradach betonowych – w niektórych przypadkach już po 12 latach eksploatacji takiej drogi i pytają, czy jesteśmy przygotowani na uniknięcie takich błędów. Interesuje je, czy prowadzone są w tym kierunku jakiekolwiek badania.

„Pytania, jakie stawiamy, nurtują branżę drogową i naszych członków. Prosimy jedynie, aby nas wysłuchano i podjęto dyskusję branżową. Nam także, a może przede wszystkim, zależy na tym, aby drogi budowane w Polsce były trwałe i dobre” – kończą swoje pismo organizacje branżowe.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Drogi i autostrady

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Elżbieta Pałys 05 września 2019

GDDKiA testuje beton wałowany

Inżynieria i innowacje

GDDKiA testuje beton wałowany

inf.pras. 20 maja 2019

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Inżynieria i innowacje

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Elżbieta Pałys 16 kwietnia 2019

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Drogi i autostrady

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Elżbieta Pałys 05 września 2019

GDDKiA testuje beton wałowany

Inżynieria i innowacje

GDDKiA testuje beton wałowany

inf.pras. 20 maja 2019

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Inżynieria i innowacje

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Elżbieta Pałys 16 kwietnia 2019

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5